dermi blog

טיפול באקנה תרופות סבתא

אקנה היא מצב עור שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. אמנם ישנם טיפולים רבים זמינים, יש אנשים שבוחרים בתרופות טבעיות לטיפול באקנה. בפוסט זה בבלוג, נחקור כמה מתרופות הסבתא הנפוצות ביותר לטיפול באקנה.

דבש וקינמון

זהו אחד מטיפולי האקנה הוותיקים ביותר שעברו לאורך הדורות. לדבש ולקינמון יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות טבעיות שיכולות לסייע בהפחתת אדמומיות, נפיחות ודלקות הקשורות לאקנה. כדי להכין תרופה זו, ערבבו כף אחת של דבש וכפית אחת של קינמון יחד עד ליצירת עיסה. יש למרוח את הדבק על האזור הפגוע, להשאיר אותו למשך 15 דקות, ולאחר מכן לשטוף במים חמים.

חומץ תפוחים: זוהי תרופה פופולרית נוספת לאקנה. חומץ תפוחים עשיר בחומצות אלפא הידרוקסיות, מה שעוזר להפחית דלקות ולהרוג חיידקים. כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו חלק אחד חומץ תפוחים עם שני חלקים מים, ולאחר מכן מרחו את התערובת על האזור הפגוע בעזרת צמר גפן. השאר אותו למשך 10 דקות לפני שתשטוף אותו במים חמים.

אלוורה: אלוורה הוא צמח טבעי ששימש במשך מאות שנים לטיפול במחלות עור. אלוורה מכילה תכונות ריפוי רבות ויכולה לסייע בהפחתת דלקת, אדמומיות ונפיחות הקשורות לאקנה. כדי להשתמש בתרופה זו, חלצו את הג'ל מצמח האלוורה ומרחו אותו ישירות על האזור הפגוע. השאר אותו למשך 15 דקות לפני שטיפה במים חמים.

מיץ לימון: מיץ לימון הוא עוד תרופה פופולרית לאקנה. הוא עמוס בויטמין C וחומצת לימון, שיכולים לעזור להפחית דלקת ולהסיר עודפי שמן. כדי להשתמש בתרופה זו, סחטו מיץ לימון טרי על כרית צמר גפן ומרחו אותו על האזור הפגוע. תן לזה לשבת 15 דקות לפני שטיפה במים חמים. אלו הן כמה מתרופות הסבתא הנפוצות ביותר עבור אקנה. למרות שהם עשויים שלא להציע תרופה קבועה, הם יכולים לעזור להפחית דלקת ונפיחות הקשורות לאקנה. עם זאת, אם אתה חווה אקנה חמור או סובל ממצבים רפואיים כלשהם, עדיף להתייעץ עם רופא עור לקבלת מהלך הטיפול הטוב ביותר. בנוסף, הקפידו לשמור על תזונה בריאה ושתו הרבה מים כדי לשמור על לחות העור. ביצוע דברים אלה יכול לעזור להפחית את הסיכון להתפרצויות אקנה ולספק הקלה בתסמינים.

תרופות סבתא לאקנה:

תרופהתועלתעלותזמן
מרחו דבש על האזור הפגועמפחית דלקת וגירוימשוער. 19.80 ₪20 דקות
מרחו שמן עץ התה על האזור הפגועהורג חיידקים שעלולים לגרום לאקנהמשוער. 77.20 ₪15 דקות
מרחו משחה עשויה סודה לשתייה ומים על האזור הפגועמקלף ומנקה את העורמשוער. 9.90 ₪30 דקות
מרחו משחה עשויה חומץ תפוחים ומים על האזור הפגועמפחית דלקות והורג חיידקיםמשוער. 55.50 ₪30 דקות

חלב וכורכום

חלב וכורכום הם תרופה עתיקת יומין אשר מאמינים כי היא יעילה בטיפול באקנה. חלב מכיל חומצה לקטית, המסייעת בפתיחת סתימת נקבוביות וקילוף העור, בעוד שלכורכום יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות ואנטי-דלקתיות שיכולות לסייע בהפחתת אדמומיות ונפיחות. כדי להכין תרופה זו, ערבבו כפית אחת של כורכום עם שתי כפיות חלב עד ליצירת משחה. מרחו את המשחה על האזור הפגוע, השאירו אותה למשך 15 דקות, ואז שטפו אותה במים חמים. תרופה זו יכולה לעזור להפחית דלקת ונפיחות הקשורות לאקנה. עם זאת, חשוב לדבר עם רופא עור לפני השימוש בכל אחת מהתרופות הללו, מכיוון שחלקן עלולות לגרום לגירוי ויובש.

מיץ מלפפון ולימון

מלפפון ומיץ לימון נחשבים שניהם יעילים בטיפול באקנה. מלפפון מלא בנוגדי חמצון ועוזר להפחית דלקת, בעוד מיץ לימון יכול לעזור לאזן את רמות ה-pH של העור. כדי להכין תרופה זו, ערבבו חלקים שווים של מיץ מלפפון ומיץ לימון ומרחו אותו על האזור הפגוע. השאירו אותו למשך 30 דקות, ואז שטפו אותו במים חמים. תרופה זו יכולה לעזור להפחית אדמומיות ונפיחות הקשורות לאקנה. עם זאת, חשוב לדבר עם רופא עור לפני השימוש בכל אחת מהתרופות הללו, מכיוון שחלקן עלולות לגרום לגירוי ויובש.

דבש וקינמון: דבש וקינמון נחשבים שניהם יעילים בטיפול באקנה. דבש מלא בנוגדי חמצון ועוזר להפחית דלקות, בעוד לקינמון יש תכונות אנטיבקטריאליות שיכולות לסייע במניעת התפרצויות. כדי להכין תרופה זו, ערבבו כפית אחת של דבש וכפית אחת של קינמון עד ליצירת משחה. יש למרוח את הדבק על האזור הפגוע ולהשאיר אותו למשך 15 דקות. שטפו אותו במים חמים. תרופה זו יכולה לעזור להפחית אדמומיות ונפיחות הקשורות לאקנה. עם זאת, חשוב לדבר עם רופא עור לפני השימוש בכל אחת מהתרופות הללו, מכיוון שחלקן עלולות לגרום לגירוי ויובש.

אלוורה: אלוורה היא תרופה מסורתית אשר מאמינים כי היא יעילה בטיפול באקנה. לאלוורה תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לסייע בהפחתת אדמומיות ונפיחות. כדי להכין תרופה זו, קח עלה אלוורה טרי וחתוך אותו. גרפו את הג'ל ומרחו אותו על האזור הפגוע. השאירו אותו למשך 30 דקות, ואז שטפו אותו במים חמים. תרופה זו יכולה לעזור להפחית אדמומיות ונפיחות הקשורות לאקנה. עם זאת, חשוב לדבר עם רופא עור לפני השימוש בכל אחת מהתרופות הללו, מכיוון שחלקן עלולות לגרום לגירוי ויובש. אלו הן רק חלק מהתרופות הביתיות הרבות אשר מאמינים כי הן יעילות בטיפול באקנה. בעוד שתרופות אלו יכולות להיות מועילות, חשוב להכיר בכך שהעור של כל אחד שונה ומה שעובד עבור אדם אחד עשוי לא לעבוד עבור אחר. בנוסף, חשוב לדבר עם רופא עור לפני שתנסה כל אחת מהתרופות הללו, מכיוון שחלקן עלולות לגרום לגירוי ויובש. אם אתה מחפש דרך בטוחה ויעילה לטיפול באקנה שלך, עדיף לדבר עם איש מקצוע רפואי שיכול להמליץ על אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבור הצרכים האישיים שלך.

מיץ עגבניות ולימון

מיץ עגבניות ומיץ לימון נחשבים שניהם יעילים בטיפול באקנה. עגבנייה מכילה נוגדי חמצון שיכולים לעזור להפחית דלקת, בעוד מיץ לימון יכול לעזור לאזן את רמות ה-pH של העור. כדי להכין תרופה זו, ערבבו חלקים שווים של מיץ עגבניות ומיץ לימון ומרחו אותו על האזור הפגוע. השאירו אותו למשך 30 דקות, ואז שטפו אותו במים חמים. תרופה זו יכולה לעזור להפחית אדמומיות ונפיחות הקשורות לאקנה. עם זאת, חשוב לדבר עם רופא עור לפני השימוש בכל אחת מהתרופות הללו, מכיוון שחלקן עלולות לגרום לגירוי ויובש. בנוסף, חשוב להקפיד על כמות מיץ הלימון בשימוש, שכן יותר מדי עלול לגרום לגירוי ושינוי צבע בעור.

שיבולת שועל ויוגורט

שיבולת שועל מצוטטת לעתים קרובות כתרופה למלחמה באקנה, וכאשר היא משולבת עם יוגורט, היא יכולה להיות יעילה אפילו יותר. שיבולת השועל פועלת כחומר פילינג, ועוזרת להסיר לכלוך ותאי עור מתים שעלולים לסתום את הנקבוביות. ליוגורט תכונות אנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית חיידקים ודלקות. כדי להכין תרופה זו, ערבבו 2 כפות שיבולת שועל עם כף אחת של יוגורט רגיל ומרחו אותה על האזור הפגוע. השאר אותו למשך 15-20 דקות, ולאחר מכן שטף אותו במים חמים. תרופה זו יכולה לעזור להפחית אדמומיות, דלקת ונפיחות הקשורים לאקנה.

דבש וקינמון: דבש וקינמון נחשבים שניהם יעילים בטיפול באקנה. לדבש יש תכונות אנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית חיידקים ודלקות, בעוד שקינמון יכול לעזור להפחית אדמומיות ונפיחות. כדי להכין תרופה זו, ערבבו 2 כפות דבש עם 1 כפית קינמון ומרחו אותה על האזור הפגוע. השאר אותו למשך 15-20 דקות, ולאחר מכן שטף אותו במים חמים. תרופה זו יכולה לעזור להפחית אדמומיות, דלקת ונפיחות הקשורים לאקנה. תרופות סבתא נתפסות לרוב כפתרונות פשוטים ויעילים למגוון בעיות עור, כולל אקנה. למרות שישנן עדויות מדעיות מוגבלות התומכות בשימוש בתרופות אלו, אנשים רבים חוו תוצאות חיוביות בעת השימוש בהן. לפני השימוש בכל אחת מהתרופות הללו, חשוב לדבר עם רופא עור כדי לוודא שהן בטוחות ומתאימות לסוג העור שלך. בנוסף, חשוב לשים לב למרכיבים המשמשים, מכיוון שחלקם עלולים לגרום לגירוי ויובש. עם המידע והטיפול המתאימים, תרופות סבתא אלו יכולות להיות תוספת נהדרת לתוכנית הטיפול באקנה שלך.

תרופות סבתא יכולות להיות חלופה טבעית מצוינת לטיפול באקנה. אמנם טיפולים אלה עשויים לקחת זמן רב יותר להראות תוצאות, אך הם יכולים להיות יעילים בהתמודדות עם אקנה בטווח הארוך.

המגזין לטיפוח ויופי

המגזין לטיפוח ויופי של ישראל מביא לכם את כל המידע והטיפים שיעזרו לכם להיראות נהדר. לשמור על בריאות העור והשיער ולהצליח להשיג מראה מושלם.

מאמרים אחרונים שעלו
דילוג לתוכן